کتب درسی ورق زن پایه ی ششم ابتدایی
(چاپ 1394)
دریافت فایل درادامه ی مطلب
عنوان | پاسخ | بازدید | توسط |
درس نهم علوم ( سفر انرژی) | 12 | 8060 | 454545 |
درس سیزدهم هدیه ( عید مسلمانان ) | 5 | 4522 | taylor |
درس دوازدهم هدیه ( احکام سفر ) | 2 | 2550 | 09133517008 |
درس هفتم فارسی ( دوستی و مشاورت ) | 2 | 3041 | wasd |
لوکس ترین هتل های پکن در تور چین 96 | 0 | 631 | saharim |
تور نوروزی کشورهای اروپایی | 0 | 575 | saharim |
ازاد | 1 | 1457 | azaz9900 |
درس پنجم هدیه ( شتربان باایمان ) | 2 | 2716 | azaz9900 |
درس یازدهم هدیه ( پاداش بزرگ ) | 4 | 3995 | aliradan32 |
درس هفتم علوم ( ورزش و نیروی 2 ) | 14 | 5442 | saharnasr |
درس یازدهم ( عطار و جلال الدین محمّد ) | 8 | 6774 | reyhanatolferdos |
درس دهم فارسی ( رنج هایی کشیده ام که مپرس ) | 6 | 7807 | hanih |
نیروی گرانشی | 0 | 1083 | asaaaaaaaaaaaaal |
سفری به بوزان اصفهان | 0 | 1485 | asaaaaaaaaaaaaal |
سفری به اشترجان اصفهان | 0 | 945 | asaaaaaaaaaaaaal |
درس چهارم علوم ( سفر به اعماق زمین ) | 2 | 4651 | asaaaaaaaaaaaaal |
درس پنجم علوم ( زمین پویا ) | 1 | 4188 | asaaaaaaaaaaaaal |
درس سوم علوم ( کارخانه ی کاغذ سازی ) | 1 | 3660 | ok80 |
درس دوم علوم ( سرگذشت دفتر من ) | 3 | 3811 | komeil |
درس چهارم مطالعات ( چگونه تصمیم بگیریم؟ ) | 5 | 4550 | rozhina |
کتب درسی پایه ی ششم ابتدایی
(چاپ 1394)
دریافت فایل درادامه ی مطلب
علامت های وقف در قرآن
«م»، علامت وقف لازم
«م»، علامت وقف لازم است«م»، یعنى وقف در آن لازم بوده و
وصل آن موجب خلل در معنى می شود،مثل: «إنَّ اللَّه شَدِیدُ العِقابِ
للفُقَرَاءِ المُهَاجِرِین».
«ط»، علامت وقف مطلق
«ط»، علامت وقف مطلق است، یعنى وقف بر آن کاملاً به جاست و
آغاز کردن از مابعد آن نیز خوب است (مترادف وقف تام)، مثل:
«ذلِک فَضلُ اللَّهِ یُؤتِیه مَن یَشَاءُ واللَّهُ ذُوالفَضل العَظیِم».
«ج»، علامت وقف جایز
«ج»، علامت وقف جایز است، یعنى وقف و وصل آن هر دو جایز
است.(مترادف وقف کافى)، مثل: «هُوَ مَولیکُم فَنِعْمَ المَولى وَ نِعْمَ
النَّصِیر».
«ز»، علامت وقف مجوَّز
«ز»، علامت وقف مجوَّز است، یعنى وصل بهتر است، امّا وقف هم
اشکالى ندارد. (مترادف وقف حسن)،مثل: «تَبَارَک الَّذِی بِیَدِهِ المُلکُ
وَ هُوَ عَلى کُلِّ شَىءٍ قَدِیر».
«ص»، علامت وقف مُرَخَّص
«ص»، علامت وقف مرخص است، یعنى به خاطر اطاله کلام و
کمبود نَفَس می توان وقف کرد. در این صورت اگر مابعد آن جمله
مفیدى بود، می توان از آن جا شروع به تلاوت کرد وگرنه باید
اعاده نموده و از محل مناسب آغاز کرد،مثل: «قُلْ اِنَّمَا الْعِلْمُ عِنْدَ اللَّهِ
وَ اِنَّمَا أَنَا نَذِیرٌ مُبینٌ».
«لا»، علامت وقف ممنوع
«لا»، علامت وقف ممنوع است؛ یعنى چنانچه وقف کند در معنى
خلل ایجاد می شود و نباید وقف کرد (مترادف وقف قبیح)، مثل:
«وَ مَا جَعَلنَا أَصْحَابَ النَّارِ إلاَّ مَلاَئِکَةً وَ ما جَعَلْنا عِدَّتَهُم إِلاَّ فِتنَةً
للَّذِینَ کَفَروُا...».
«قلى»، علامت «اَلوَقفُ أَوْلى»
«قلى»، علامت «الوقف اولى» می باشد، یعنى وقف بهتر است،
مثل: «قالوُا أَنُؤمِنُ کَمَا ءامَنَ السُّفَهاءُ أَلا إِنَّهُم هُمُ السُّفَهاء».
«صلى»، علامت «اَلوَصلُ أَوْلى»
«صلى» علامت «اَلْوَصْلُ أَولى» می باشد؛ یعنى وصل بهتر است.
مثل: «اُولئِکَ عَلى هُدىً مِنْ رَبِّهِمِ وَ اُولئِکَ هُمُ الْمُفلِحوُنَ».
علامت وقف معانقه
دو مجموعه سه نقطه اى علامت «وقف مُعَانقه» یا «وقف مُراقبه»
است که بر روى دو کلمه نزدیک هم قرار می گیرد و چنانچه قارى
بر یکى از این دو کلمه وقف کند، بر کلمه دیگر نمی تواند وقف کند،
مثل: «ذلِکَ الکِتابُ لاَ رَیبَ فِیهِ هُدىً لِلمُتَّقِینَ».